Doetank ‘It’s in our Nature!’

Ben je een Caribische student of young professional? Vind je natuur (behoud) belangrijk, vooral op de eilanden? Doe mee met de doetank! Die heeft als centraal onderwerp: hoe kan de unieke Caribische natuur beter behouden blijven? Met meer ruimte voor biodiversiteit? Wat kunnen bewoners daar zelf aan doen? Welke initiatieven zijn waardevol en hoe kunnen die gedeeld worden?

De doetank ‘It’s in our Nature’ is een initiatief van WeConnect en het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.

Op een rijtje voor jou:

Tijdsinvestering: 12 uur per maand (gemiddeld). Je kan deze tijd goed zelf indelen.

Looptijd: juni 2024-juni 2025.

Taken van de doetank:

• Drie keer per jaar bij elkaar komen bij het Ministerie van LNV
    (vanaf juni 2024) in Den Haag.
    Dit is altijd op werkdagen tussen 10 en 17 uur.
  • Praktische suggesties geven over de centrale vraag van de doetank. Dat is dus advies geven aan het ministerie.
  • Met eigen ideeën komen over hoe de eilanden het voortouw kunnen nemen in natuurbehoud door middel van natuurinclusiviteit.
    (Denk hierbij aan vergroening door moestuinen, het aanleggen van cactushekken en wateropvang).
  • Met eigen ideeën komen hoe natuurinclusiviteit de duurzame ontwikkeling van de maatschappij kan stimuleren.
  • Met eigen ideeën komen om verschillende stakeholders te betrekken, waaronder lokale bewoners, ondernemers en internationale investeerders (community-building).

Waarom meedoen aan de doetank:

• Meepraten over de toekomst van de eilanden.
  • Kennis opdoen: informatiesessie bijwonen over bestuurlijke verhoudingen (Rijksoverheid, BES) en werking Openbare Lichamen.
  • Ontmoeting met het Cariben team LNV.
  • Vermelden doetank op het CV
  • Opname in netwerk WeConnect: stages/traineeships/banen op de eilanden.

Praktisch:

• Reiskostenvergoeding van/naar Den Haag (mits binnen Nederland).
  • Vergoeding en digitaal certificaat bij afronding

Meld je aan vóór 1 juni met een korte motivatie via deze mail:

info@stichtingweconnect.nl