Overhandiging feestelijke cheque

Stichting WeConnect heeft een donatie van ruim 17 duizend euro ontvangen van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) in Den Haag. Dit is onderdeel van het eindejaarsgeschenk van het ministerie. Op 28 maart namen WeConnect voorzitter Gilbert Isabella en directeur Tanja Fraai de feestelijke cheque in ontvangst. Die werd overhandigd door Mark de Boer, de plaatsvervangend secretaris-generaal van het ministerie en door Roald Lapperre, directeur-generaal Koninkrijksrelaties.

Extra workshops
Met het geld organiseren wij workshops voor scholieren op Bonaire, Saba en Sint
Eustatius. Doel is het vergroten van de kansengelijkheid bij hun verdere ontwikkeling als student in Nederland en later als professional terug op de arbeidsmarkt in Bonaire, Saba en Sint Eustatius. WeConnect directeur Tanja Fraai: “Met deze donatie kunnen we doorgaan met wat we al doen maar dan iets intensiever. Wij leren de scholieren vaardigheden en geven ze inzichten zodat ze weerbaarder zijn als ze in Nederland komen. Dat is echt nodig”, benadrukt Tanja. Directeur-generaal Koninkrijksrelaties Roald Lapperre voegt er aan toe: “WeConnect doet heel waardevol werk voor Caribische studenten, zowel hier in Nederland als op de eilanden.”