In samenwerking met ministeries en andere organisaties biedt WeConnect studenten stageplekken waar gewerkt kan worden aan een project met focus op het Caribisch gebied.

Dit levert een win-win op voor beide partijen. De stagiaire krijgt een leerzame en waardevolle leer-werkervaring. Het betrokken ministerie/de betrokken organisatie kan een beleidsafdeling versterken met inzichten van een Caribische student.

De stageplekken wordt inhoudelijk ontwikkeld door WeConnect en het ministerie/de organisatie, waarna WeConnect via diverse kanalen een Caribische stagiaire helpt werven. Tijdens de hele stage is er contact tussen de partijen. Er wordt actief gezocht naar manieren om de stagiaire te koppelen aan een concrete opdracht en/of doetank.

In 2024 is er stagiaire geplaatst bij het ministerie van LNV. Daarnaast is er een stagiaire geweest die vanuit de VU onderzoek heeft gedaan naar de mental health van Caribische studenten in Nederland.

Dat onderzoek, uitgevoerd door VU student Jelano Hendriksma, is via deze link te lezen.