Tijdens de Diaspora Dialogen: Bou di Watapana-avonden showcasen we de veelzijdige talenten en expertise van de Caribische diaspora in Nederland. WeConnect organiseert in samenwerking met Pakhuis de Zwijger een aantal keer per jaar een debatavond over steeds een ander thema.

Een panel van Caribische gasten bespreekt onder leiding van moderator Gilberto Morishaw uiteenlopende onderwerpen. Ook het publiek kan volop vragen stellen, wat inspirerende discussies en gesprekken oplevert. Deze avonden zijn bovendien een gelegenheid om like-minded mensen te ontmoeten en het netwerk te vergroten.

Tijdens de eerste paar edities zijn er ervaringen  uitgewisseld over leven en werken in Nederland, hebben Caribische creatievelingen uitgelegd hoe ze hun kunst gebruiken om culturele kloven te overbruggen, stereotypen uit te dagen en begrip te bevorderen. En er is gesproken over het fenomeen ‘code-switching’, het aanpassen van taal en gedrag aan je omgeving.

De Diaspora Dialogen zijn gratis toegankelijk en worden afgesloten met een netwerkborrel.

Hou onze socials in de gaten om te weten wanneer de volgende editie van Diaspora Dialogen: Bou di Watapana plaatsvindt.