WeConnect zet zich op meerdere manieren in om de Caribische arbeidsmarkt te versterken en Caribische afgestudeerden te stimuleren terug te keren naar een van de eilanden van het Koninkrijk.

Wat we zoal doen aan arbeidsmarktversterking/capacity building:

• vacatures van Caribische werkgevers actief delen via de website WeConnectWorks
  • het organiseren van ‘Working in the Caribbean’-webinars: maandelijks is er webinar waar Caribische werkgevers en potentiële werknemers elkaar online ontmoeten en praktische informatie uitwisselen over mogelijkheden en kansen (sinds najaar 2024)
  • het versturen van vacature nieuwsbrieven: maandelijkse mailing met actuele vacatures in het Caribisch gebied (sinds najaar 2024)
  • een bijdrage leveren aan de Week van de Uitvoeringskracht. Dit is een initiatief van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de Openbare Lichamen van Bonaire, Saba en Sint Eustatius waarbij HR-professionals bij elkaar komen om actuele thema’s op het gebied van mensen werven te bespreken
  • het tweejaarlijkse organiseren van een carrièrebeurs/netwerk-event voor professionals in zorg en welzijn (Care Caribbean)
  • het regelen van stageplekken voor Caribisch talent bij een van de ministeries in Den Haag
  • het voeren van arbeidsmarktgesprekken en het bijwonen van relevante beurzen en events
    het afnemen van enquetes onder Caribische professionals over hun beweegredenen en belemmeringen om wel of niet terug te keren naar de Cariben na het afronden van hun opleiding
  • CV checks voor Caribische studenten/young professionals

Met deze en andere activiteiten en inspanningen zetten we ons actief in voor brainGAIN en hebben we regelmatig contact met uiteenlopende werkgevers op de eilanden én met Caribisch talent en professionals in Nederland die overwegen terug te keren.