Documentaire Clipper Stad Amsterdam

Onze documentaire ‘The Clipper Stad Amsterdam; connecting continents’.  De Clipper ‘Stad Amsterdam’ is een 76 meter lang zeilschip dat eigendom is van de gemeente Amsterdam en Randstad Uitzendbureau. Wij volgden De Clipper door het Caribisch gebied, onder meer langs Sint Maarten en Cuba.

Het is een film over de historische en economische banden tussen: Nederland, het Koninkrijk, de Verenigde Staten en Cuba. Wat delen die landen? Een geschiedenis van ruim 400 jaar: Amsterdam & New York, Nederland en haar oud-koloniën, een hernieuwde relatie met Cuba, bijvoorbeeld op het gebied van onderwijs.

De Clipper voer ook naar Miami waar het Consulaat-Generaal van het Koninkrijk een feestelijke programma organiseert aan boord mét vertoning van de documentaire op 26 april. Er zijn beelden te zien uit: Amsterdam, Sint Maarten en Cuba.

Vertegenwoordigers van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en van de gemeente Amsterdam.

Vijf Antilliaanse en Arubaanse studenten doen mee aan de documentaire. Zowel voor als achter de schermen. Daar zijn we trots op als Stichting WeConnect!
Wij organiseerden een feestelijke vertoning en borrel aan boord van de Clipper op 6 augustus in Amsterdam! Prof. Dr. Gert Oostindie (Koninklijk Instituut voor Land-en Volkenkunde) hield een inleiding.